P-Programowanie
Tekst
zmniejsz/powiększ
Kolory
jasne/ciemne/kontrast/brak

Dział C#

Delegaty

Delegaty są ściśle związane z językiem C#. Delegaty są bardzo często porównywane do wskaźników na funkcje znanych z języka C++. Oferują bardzo podobną funkcjonalność, jednak są o wiele bezpieczniejsze i udostępniają większe możliwości. Zapewniają kontrolę typów oraz wywołania asynchroniczne metod.

Czytaj więcej >>

Metody wirtualne, abstrakcyjne i polimorfizm

Metody wirtualne oraz metody abstrakcyjne są ściśle związane z mechanizmem polimorfizmu. Polimorfizm jest jednym z filarów paradygmatu programowania obiektowego. Jak wiadomo język C# jest w całości językiem obiektowym, dlatego tak ważne jest aby zapoznać się z jego podstawowymi konstrukcjami. Dowiesz się także, kiedy lepiej wybrać metodę wirtualną a kiedy abstrakcyjną.

Czytaj więcej >>

Klasy i składniki statyczne

Zrozumienie funkcji danych statycznych jest podstawą programowania obiektowego. W niniejszym artykule opiszę zasadę tworzenia klas statycznych w C#. Oprócz tego dowiesz się czym są statyczne pola i metody występujące w klasach. Ostatnim omówionym pojęciem będą statyczne konstruktory.

Czytaj więcej >>

Typy wartościowe i referencyjne

W języku C# istnieje kilka podstawowych typów danych. Na pierwszy rzut oka nie widać między nimi żadnej różnicy, jednak pojawia się w charakterystycznych sytuacjach takich jak przekazywanie parametrów do funkcji czy kopiowanie wartości zmiennych. Dokładne zapoznanie się z typami danych pozwoli Ci unikać błędów charakterystycznych dla początkujących programistów.

Czytaj więcej >>

Właściwości i akcesory get set

Z akcesorów get i set korzysta każdy kto programuje w C#. Stanowią one duże udogodnienie w programowaniu obiektowym. Zapewniają wygodę, bezpieczeństwo i znacząco skracają kod. Akcesory są ściśle związane z właściwościami, dlatego długo zastanawiałem się nad odpowiednim tytułem dla tego artykułu. Są też związane z językiem C# i nie spotkamy ich np. w Javie.

Czytaj więcej >>

Garbage Collector – zwalnianie pamięci

Mechanizmem odpowiedzialnym za zwalnianie nieużywanej pamięci w C# jest Garbage Collector. W odróżnieniu od innych języków niskiego poziomu, sprzątaniem pamięci nie zajmuje się programista. Twórcy technologii .NET postanowili w ten sposób zadbać o bezpieczeństwo aplikacji oraz zwiększyć ich wydajność. Warto zauważyć, że C# nie jest jedynym językiem wykorzystującym Garbage Collector (innymi są np. Java oraz Python).

Czytaj więcej >>

Zachęcam Cię do polubienia bloga na facebooku! Dając lajka wspierasz moją pracę - wszystkie artykuły na blogu są za darmo!